سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه قالیشویی ادیب

نحوه شستن فرش ماشینی در خانه

انواع و اقسام فرش در اطرافمان وجود دارد و لازم است بدانیم چه فرشی ، با چه میزان مقاومت ، لطافت یا سختی را در منزل داریم تابتوانیم در آینده بهترین شیوه قالیشویی و متناسب با فرشمان را پیدا کنیم. در ادامه مطلب شیوه و ترفند شستشوی فرش ماشینی در منزل را خواهیم آموخت...

بشترین تعداد فرشی که اکثر افراد از آن استفاده میکنند ، فرش ماشینی است. فرش ماشینی به دلیل قیمت مقرون به صرفه اش و همینطور دسترسی آسان آن و اینکه در انواع و طرحهای مختلف به راحتی قابل خریداری است ، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

بنابراین نحوه شستن فرش ماشینی بسیار حائز اهمیت است.

*** عواملی که قبل از خرید فرش باید بدانیم ...

نحوه-شستن-فرش-ماشینی

درباره فرش ماشینی چه میدانیم؟

فرش ماشینی از الیاف و مواد گوناگونی تشکیل میشود از جمله : نخ پرز ، نخ اکلریک و نخ هایی که به صورت پلی استر ریسیده میشوند و...

به صورت کاملا ماشینی این فرش ها ایجاد میشوند.

فرش ماشینی با توجه به قیمت و کیفیت آن میتواند مقاوت پایین تا بسیار بالایی داشته باشد ، باتوجه به برچسب متصل به فرش و توصیه های فروشندگان میتوان به سختی و کیفیت فرش ماشینی نیز پی برد.

***چگونه فرش ماشینی یا دستبافت را تشخیص دهیم

شستن-فرش-ماشینی-در-خانه

نحوه شستشوی فرش ماشینی در خانه

ابتدا فرش را در سطحی با شیب بسیار اندک ( بهتر است در فضای بازباشد ) پهن کنید .علت سطح شیب دار این است که به محض شستشو مقدار آب و مواد پاک کننده به سرعت و در لحظه از فرش خارج گردد.

آبی که با آن فرش را میشویید بهتر است از شلنگ آب و یا آب با فشار استفاده نکنید، آب را به صورت دوش و با فشار ملایم بر روی فرش بریزید.( درجه حرارت آب ولرم باشد.)

ماده پاک کننده ای که انتخاب میکنید باید فاقد هر گونه ملایم کننده و یا سفید کننده باشد و بهتر است متناسب با جنس فرش و باتوجه به توصیه های برچسب و فروشنده ، ماده پاک کننده را انتخاب کنید.( اگر از ماده پاک کننده خود اطمینان ندارید حتما آن را قبل از شتشو در گوشه ای خارج از دید امتحان کنید.)

شستشوی-فرش-ماشینی

سپس به میزان متناسب ماده پاک کننده را روی فرش بریزید و بعد آب را روی فرش ریخته و شستشو دهید .(جهت خارج شدن آب ، از بالا به پایین و خارج فرش باشد.) و بهتر است آب آلوده سریعا به خارج فرش هدایت شود تا خود نیز ایجاد آلودگی روی فرش نکند.

پارو و یا هروسیله ای که با استفاده از آن فرش را میشویید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • سطحی از وسیله که با فرش برخورد دارد تیز و آسیب زا نباشد و حداقل لایه ی نرمی روی آن باشد.
  • دسته ی آن بلند باشد تا در حین شستشو به بدن فشار وارد نگردد.
  • در حین شستشو وزن خود را روی وسیله مورد نظر نیاندازید.

ممکن است در حین یا پس از شستشو ، فرش دچار تغیر رنگ ، زردی ریشه و قاتی شدن رنگ و .. شود برای جلوگیری از این مشکلات مطالب مارا در آینده دنبال کنید....

 

... واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب ...

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد .

همراهان گرامی در نظر داشته باشید ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با20%تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج و شهریار صورت میگیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران